Lansering av tromsosentrum.no

Det er med stor glede Sentrumsforeningen i Tromsø kan ønske velkommen til de nye nettsidene www.tromsosentrum.no! Nettsidene er utviklet i samarbeid med Rød Tråd.

- Vi lanserer nytt design og ny logo - og med det ønsker vi å styrke kommunikasjonen om et aktivt sentrum. Et Tromsø sentrum som fremstår med felles identitet og som en solid merkevare, sier Lena Nymark, leder i Sentrumsforeningen.

- Vårt mål er at den nye websiden, kombinert med tilknyttede sosiale medier, skal være den foretrukne informasjonskanalen, der man kan orientere seg om hva som skjer i sentrum, hvilke butikker og kafeer man finner, med mer - for på den måten bidra til å øke interessen for å komme til Tromsø sentrum, fortsetter Nymark.

Om nettsidene

Forsiden skal gi et overordnet bilde over hva som skjer. Her vil det være oppdaterte nyheter om Tromsø sentrum. Det ligger også en kalender på forsiden. Den skal både gi et oversiktlig bilde av hva som skjer, men også være hjelp eller kilde til inspirasjon for de som planlegger en dag, kveld eller en helg i byen.

Under fanen for "Shopping" ligger det link til informasjon om alle butikkene som i dag er tilknyttet Sentrumskortet. Flere butikker, restauranter, kafeer, hoteller og lignende vil legges til for å få en best mulig oversikt over Tromsø sentrum.

Ny logo og grafisk profil

I arbeidet med ny nettside har det også vært ønskelig å få på plass en ny grafisk profil som er både tydelig og samlende for sentrum. Det er også utviklet en ny fargepallett som bygger på de sterke fargene vi har i de ulike årstidene. Denne ser vi blant annet igjen i omslaget til Sentrumskortet.

Nytt sentrumskort

Også Sentrumskortet har fått seg et grafisk løft, forteller Nymark. Dette er et kort som kan brukes hos alle medlemmene i Sentrumsforeningen. - Vi er veldig fornøyd med det nye designet. Selve kortet får et ryddigere uttrykk, men det viktigste grepet vi gjør er at vi åpner for to ulike design på omslaget. - Når man kjøper Sentrumskortet gir man en gave der mottaker man velge mellom er enn 140 ulike brukersteder, på alt fra tannlege og restaurantbesøk til butikker. Fleksibiliteten i kortet gjør at det er en flott gave både å gi og få, avslutter Nymark.